Kako da ostanete emocionalno zdravi tokom izolacije

Koronavirus, ili COVID-19, brzo mijenja način života u cijelom svijetu. Pošto smo spriječeni da uživamo u normalnom životnom ritmu – poput odlaska na posao, školu, druženje s ljudima u kafićima i restoranima, odlazak u teretanu itd. – postoji veća mogućnost da se u naše živote uvuče očaj.

Koronavirus, ili COVID-19, brzo mijenja način života u cijelom svijetu. Pošto smo spriječeni da uživamo u normalnom životnom ritmu – poput odlaska na posao, školu, druženje s ljudima u kafićima i restoranima, odlazak u teretanu itd. – postoji veća mogućnost da se u naše živote uvuče očaj. Umjesto da cijeli dan pokušavamo da se zabavimo nečim, evo nekih ideja kako da se brinemo za naše tijelo, um, srce i dušu.

Tijelo

Uzimajte vitamine. Iako se sunce polako vraća u našu zemlju, još uvijek je od koristi uzimati multivitamine kako bi osigurali da naše tijelo prima sve potrebne vitamine. Na isti način, povedimo računa o ishrani – balansirana ishrana će takođe ojačati naš imuni sistem.

Za one koji se bore sa depresijom zbog kemijskog poremećaja, preporučujemo da nabavite zalihu lijekova za bar dva mjeseca. Ako ne možete sami otići, zamolite nekoga da vam donese lijekove iz ljekarne.

Vježbajte. Postoji mnogo fitnes aplikacija (popu Nike+) gdje možete pratiti video vježbe. Takođe smo vidjeli da ljudi organiziraju virtualne plesne zabave, tako što pozovu svoje prijatelje da predlože pjesmu i onda zajedno plešu preko video poziva. Ako imate priliku, izađite malo napolje i prošetajte, naravno uz izbjegavanje gužvi i održavanje socijalne distance. 

Krenite u proljetno čišćenje. Istraživanja su pokazala da sat čišćenja može sagoriti između 170 do 190 kalorija. Proljetno čišćenje nam popravlja i raspoloženje. 

Um

Vodite računa o konzumiranju medija. Držite se provjerenih izvora da budete informirani i izbjegavajte senzacionalne vijesti koje izazivaju zabrinutost i stres. Razmislite o tome da ograničite virijeme ‘na ekranu’. 

Proučavajte strani jezik. Ovo je prilika da završite duolingo ili gledate neku TV emisiju na stranom jeziku!

Pokušajte kuhati nešto novo. Iskoristite ovo vrijeme da po prvi put naučite kako rasukati pitu. Ili možda da usavršite recept koji uvijek previte i postanete pravi majstor za to jelo.

Čitajte knjige. Konačno završite taj veliki klasični roman koji ste godinama željeli pročitati!

Srce

Redovno planirajte online druženje sa prijateljima i obitelji. Ohrabrujemo vas da se bar jednom svaki dan čujete sa nekom osobom bilo telefonom, bilo video pozivom. Možete takođe i napisati pismo ili čestitku i poslati prijateljima i ohrabriti ih. 

Praktikujte velikodušnost. Razmislite o tome da date donaciju i pomognete lokalnu humanitarnu organizaciju. Pomozite starijim susjedima tako što im donesete hranu ili lijekove sad kad nisu u stanju da izađu sami u kupovinu. Anonimno ostavite nekome ko je u potrebi paket sa hranom.

Duša

Vodite dnevnik. Napravite listu stvari za koje ste zahvalni – sitnice i velike stvari – poput spavanja, kafe, ljubavi, prijateljstva. Kada se osjećate potišteni zapišite i te misli i osjećaje i čim budete imali priliku podijelite te osjećaje sa pouzdanim prijeteljem.

Sljedeći koraci:

  • Postavite pitanje: Da li imate pitanje? Zapišite svoja pitanja o životu, pandemiji, i zašto bi Bog dopustio da se dogode loše stvari – i podijelite ih s nama, u povjerenju. Ako želite, neko vas može kontaktirati i razgovarati s vama.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.